Forældreinfo

KeSA Lanparty’s formål er at have det sjovt sammen med en masse venner, gamle som nye. Der konkurreres på flere forskellige plan i en masse computerspil.

Det at sidde sammen fysisk og afholde et LAN er meget forskelligt fra den oplevelse, man får ved at sidde derhjemme og spille. Det er noget som en masse mennesker gør på tværs af aldersgrupper. Vi er derfor også meget bevidste om, at nye og unge deltagere har interesse i sådanne arrangementer.

Derfor sørger vi også for at informere jer forældre om, hvad et “LAN” som vores egentlig er, og hvad vi som arrangører gør for, at netop jeres børn og unge kan føle sig sikre og i trygge rammer, og dermed at i som forældre er trygge ved deres deltagelse.

 

Kulturen til et LAN, som mange unge sikkert kender:

Man kommer sjældent i seng til de faste tidspunkter.
Det er en weekend, som ikke altid omhandler sund kost.
Der bliver spist en del chips, slik og sikkert drukket en masse sodavand.
En helt igennem unik og sjov oplevelse med vennerne.
Vi har dog lagt fokus på fornuftig kost igennem vores tilkøbsmenu, dog med undtagelse af pizza om fredagen - som samtidig imødekommer de unges ønske om at "skeje lidt ud".

 

Ingen aldersgrænser:

Der er ingen aldersgrænse til et arrangement som vores. Deltagernes alder varierer fra top til bund. Det er helt op til jer forældre, om jeres barn er gammelt nok til at deltage. Dog opfordrer vi til, at man mindst tager to personer af sted, i så fald man er mindreårig. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, er det bestemt også tilladt for forældre at deltage, eller komme på besøg i løbet af weekenden. Herudover beder vi forældrene forklare deres børn at man som minimum skal opføre sig ordentligt og høre efter de voksnes anvisninger - ellers risikerer man en hjemsendelse (Dette har heldigvis ikke været nødvendigt endnu, men hellere sætte rammen skarpt op så alle får en god weekend)

 

Alkoholpolitik:

Alkohol vil IKKE være tilladt til KeSA Lan. Hvis en deltager er påvirket undervejs i arrangementet, kan arrangøren bortvise deltageren.

 

Energidrikke:

Vi har valgt ikke at sælge energidrikke til vores events, men vi bestemmer ikke hvad folk selv medbringer.

 

Bad og Toilet:

Arrangementet afholdes i en sportshal, så der vil være fri afbenyttelses af hallens toilet- og badeforhold

 

For at kunne deltage skal man:

Kunne tage vare på sig selv og opføre sig acceptabelt. Vi har ikke mandskab til at være pædagoger eller politi.
Medbringe sin egen computer og de spil, som man gerne vil spille.

 

Adgang for forældre og gæster:

Vi har ikke specielle billetter til forældre, værger eller andre, der gerne vil have opsyn med deres børn og unge, men henviser til at arrangementet er åbent for gæster som overholder vores retningslinjer og som ikke er i vejen for arrangementet.
Som gæst er man velkommen til at overvære turneringerne, deltage i foredrag og se de fremviste kampe på storskærm.
Som gæst er man IKKE velkommen efter kl 23, her er arrangementet kun for betalende deltagere.
Derudover må gæster ikke deltage i turneringer og ikke benytte deltagernes computere og udstyr.

 

Tyveri og euforiserende stoffer:

I alle tilfælde omkring tyverier og euforiserende stoffer, vil der blive taget kontakt til politiet samt eventuelle forældre i så fald personen er under 18 år.

 

Stop Mobning:

KeSA tager et aktivt socialt standpunkt, og bidrager til at guide de unge. Vi vil lægge vægt på den gode opførsel, og vil have fokus på at man taler pænt til hinanden. Dette gælder både uden for spillet samt mens man spiller diverse turneringer. Mobning, tilsvining eller anden negativ opførsel overfor andre vil ikke blive tolereret og kan resultere i at man diskvalificeres samt udelukkes fra arrangementet.

 

Sovepladser:

Der er sovepladser ca. 100 m. fra hallen hvor vi spiller - nede på Bjerregrav Skole - her har vi lånt deres multisal til sove- og hvilerum - der SKAL altid være ro dernede, der er to toiletter dernede og skolens lokaler er UDELUKKENDE til at sove/hvile, det er ikke tilladt at spise/drikke eller lege dernede

Er det et mindre LAN event med under 100 deltagere vil der typisk være sovepladser i den ene ende af hallen.